היי, אני מאיה פולק
מדריכת שינה מוסמכת.

אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת הדיוור שלי ולקבל עידכונים אצלך במייל​

עיקבו אחריי גם באינסטגרם

מוזמנים לעקוב אחרי
גם בפייסבוק

מוזמנים לעקוב אחרי בטיקטוק

בואו לקרוא את הטור שלי
ב-Ynet הורים

איך להרגיל תינוק לקחת מוצץ באופן עצמאי?

אחד הדברים הראשונים שאמא שואלת אותי בשיחת הטלפון או בהרצאה שאני מקיימת:
"מה עם המוצץ?"
"הילד ילמד לישון להירדם עצמאי, אבל כל הלילה הוא מתעורר למוצץ, יש לזה פתרון?"
התשובה שלי כיועצת שינה מוסמכת, היא בהחלט כן.

אז איך עושים את זה?
מהם השלבים ללקיחת מוצץ באופן עצמאי?
סביב גיל 4-5 חודשים, כאשר התינוק שלכם כבר מושיט יד לחפצים ומתחיל לשים דברים בפה (שלב התפתחותי די מאתגר עבורנו ההורים מבחינת ביטחון כיון שכל דבר הם מכניסים לפה, אז שימו לב מבחינת אמצעי הבטיחות) נפזר מוצצים לתינוק בכל מקום שבו הוא נמצא בזמן העירות:
משטח פעילות / אוניברסיטה / טרמפולינה / בכוס של כיסא הרכב וכו'…
ניתן לתינוק שלנו להתחיל לשחק עם המוצצים כחלק מהמשחקים שיש לו בכל מקום שבו הוא נמצא.
פזרו תמיד 3 4 מוצצים סביבו ותראו איך הוא מתחיל לגעת בהם, לחוש אותם בידיים שלו ולאט לאט גם הוא יתחיל לשים אותם בפה, בהתחלה הוא ישים אותם בפה שלו הפוך (אלא אם זה מוצץ שניתן לשים בפה משני הצדדים שלו ואז זה לא יהיה הפוך), כאשר התינוק שלכם ישים בפה את המוצץ הפוך, שימו את היד שלו על המוצץ ועל היד שלו את היד שלכם וסובבו את המוצץ לצורה הנכונה שלו. תחזרו על הפעולה מספר פעמים כדי שהתינוק שלכם ילמד ויבין מהי הדרך הנכונה עבורו.

לאחר שהתינוק שלכם התחיל להתרגל בשעות העירות שלו לשחק ולשים את המוצץ שלו בפה, תעברו לשנת הלילה ושנת הצהריים לעבודה עם התינוק שלכם, לפי השלבים הבאים:

מנטרת המוצצים:
יש להניח 3-4 מוצצים בפינות קבועות מיטת התינוק לפני כניסתו למיטה, לאחר טקס השינה ולפני כיבוי האור יש לאמר לתינוק שלכם כאשר הוא על היידים שלכם: "יש לך כאן מוצצים, אתה יכול לקחת כאשר תרצה" וממש להצביע לו על המוצצים.

אתם בטח חושבים שזה קצת מוזר לדבר לתינוק קטן כל כך, אבל לא.
לאט לאט הם לומדים מה אתם מצפים ורוצים מהם ופשוט מסגלים לעצמם את ההרגלים שאנחנו כהורים בונים להם.

תחילה תגישו לתינוק שלכם לאחר טקס השינה את המוצץ ליד שלו, והוא על ידי ניסוי וטעייה ילמד להכניס נכון לפה את המוצץ, תמיד הציעו לו את המוצץ מהיד שלכם שהוא ינסה לבדו לשים בפה שלו.

אחרי שראינו שהתינוק מסוגל לקחת את המוצץ לבדו מהיד שלנו שהגשנו לו בזמן עירות, מתחילים לעבוד איתו על זה בהשכבה, בכל פעם שמשכיבים את התינוק שלכם מציעים לו את המוצץ ליד ולא לפה.

לאחר שהתינוק לוקח את המוצץ לבדו גם בזמן העירות וגם בזמן השינה, מתחילים לעבוד על זה במהלך הלילה.

אחרי שהתינוק שלכם לוקח את המוצץ ממשטח הפעילות ולא מהיד של ההורה, גם בהשכבת הלילה המוצצים יחכו לו במיטה ואתם חוזרים לפני הכניסה למיטה על מנטרת המוצצים, מצביעים לו עליהם ומראים לו היכן נמצאים על ידי הצבעה שלכם על מיקום המוצצים ואומרים לו בקול: "יש לך כאן מוצצים, אתה יכול לקחת לבד כאשר תרצה".

אם התינוק שלכם מתעורר באמצע הלילה כדי שתשימו לו מוצץ בפה אחרי שכבר עברתם איתו את כל השלבים האלו אתם פועלים בדיוק באותה הדרך של מנטרת המוצצים, אומרים בקול ומצביעים לכיוונם.

בשלב האחרון אחרי שתרגלתם את הכל עם התינוק שלכם והוא מתעורר בלילה בבכי, אתם מתייחסים לבכי התינוק, להרגעה שלו, על ידי מגע, ליטופים והרמה על הידיים אם יש צורך בכך, אבל לא מתייחסים למוצצים עצמם כי אתם כבר יודעים ורואים כי הוא יודע לבד מה לעשות.

זכרו כי עקביות היא הדבר הכי חשוב בכל נושא הלימוד שלנו כהורים לילדים וככל שתהיו עקביים, בלילות ובימים תראו במהרה את התוצאות הטובות.

כאן תוכלו לראות את בני הבכור, יהונתן, כיום בן 3, בסרטון שפה הוא תינוק שלוקח מוצץ בכניסתו למיטה באופן עצמאי, לצפייה לחצו כאן

לכל שאלה/ התייעצות את יכולה לפנות אלי בצור קשר בלחיצה כאן, אני מציעה שיחת טלפון לחידוד המוצץ, או חידוד הרגלי השינה עבור התינוק הספציפי שלך
***שימי לב כי לא מדובר בתהליך ליווי מלא, ההצעה היא עבור שיחת חיזוק/חידוד/דיוק בלבד.
שיחת טלפון ב95 ש"ח, תכתבי לי ונקבע מועד.

ואם הפוסט הזה, סייע לך / חידד לך את מוזמנת לכתוב לי למטה בתגובות, זה יעשה אותי ממש מאושרת.

שלכם
מאיה פולק, יועצת שינה ומדריכת הורים מוסמכת.
בלוגרית הורות ומאמינה בלב שלם כי לכל אמא ואבא לילדים מגיע לשתות את הנס קפה שלהם בנחת והכי חשוב שלא יהיה נס קפה קר.

אם את רוצה להתחיל ללמד את התינוק / פעוט / ילד שלכן לישון בלילה בהרדמות עצמאית ושינה רציפה, יש לי סדנת שינה חדשה שבה תוכלי ללמוד את כל התהליך
ולהתחיל ממש עכשיו.

הקורס בעלות של פגישת ייעוץ אחת!
3 תשלומים של 99 ש״ח
(או תשלום אחד של 297 ש״ח)

הצטרפי עכשיו לסדנת השינה
שתעשה פלאים בבית שלך.

אהבתם? שתפו עם חברים:

השארת תגובה

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך:

גלילה לראש העמוד

הירשמי לעידכונים

אל תפספסי את הטיפים והמידע הכי מעניין על ייעוץ שינה, הדרכת הורים וייעוץ זוגי

דילוג לתוכן